Tøsetur til Málaga

Miniferie..

Netop hjemvendt fra tre skønne og solrige dage i Málaga, sammen med min gode veninde Lone. Jeg har i alt for lang tid været meget “lav på energi”. Jeg kunne mærke på mig selv, at hvis jeg skulle undgå, at ryge endnu længere ned på manglende overskud, så skulle der ske noget og det skulle være hurtigst muligt.

30284267675_4763bfd3f4_z

Jeg har helt sikkert været en pestilens for min kære mand, for i flere uger “plagede” jeg ham om, at jeg havde et behov for, at trække stikket ud og komme lidt væk. Min søde mand havde lidt en anden opfattelse og mente vist godt, vi kunne vente til december, hvor turen går til Thailand.

29655622333_031b41acb7_z

Jeg var desperat for at komme lidt væk og lykkeligvis var min skønne veninde Lone, som jeg efterhånden har kendt i snart 17 år, også mere end klar på, at trække i "håndtaget”. Så da der dumpede en SMS ind, med et spørgsmål om jeg havde lyst til en miniferie med hende, skulle der ikke ret mange overtalelser til - faktisk slet ikke nogen.

30284266955_8bcce27094_z

Jeg luftede det for Peter og rummelig og forstående som han er og efter at han havde overvejet det lidt, var han faktisk med på idéen. Så var det bare, at finde ud af hvor turen skulle gå hen. Det skulle heldigvis vise sig, kun at blive et luksusproblem. Vi mente nok, at en forlænget weekend kunne gøre det, så vi tog begge fri fra vores arbejde og så gik "jagten" ellers igang på diverse hjemmesider med rejser. Det var i sig selv ganske underholdende - men det skal jeg undlade at kede jer med…

29653707904_13d78a1df5_z

Efter at havde overvejet både Berlin, London og Nice, fandt vi ret hurtig frem til, at sol og varme var det der var brug for, så turen faldt på Málaga, kun 3 1/2 times flyvetur og næsten 30 grader varme, så kunne det ikke blive meget bedre. Flybillet og hotel blev booket og afsted med os og da Lone og jeg tidligere har rejst sammen, var vi afstemte med, at ville det samme - hygge, slappe af og sole.

29653705154_183632c0f7_z

Vi skulle flyve meget tidligt - som i rigtig tidligt. Lone hentede mig fredag morgen kl. 03.45 og fra det sekund jeg satte mig ind i bilen og til vi landede i København igen, fire dage senere, stod vores "snakketøj" ikke stille - sikkert til stor irritation for dem omkring os. Men vi var ligeglade, for det var lige præcist, hvad vi trængte til og havde brug for.

29653710174_8f20574890_z

Málaga, eller den lille nærliggende by Torremolinos, blev stedet, hvor vi skulle lade op og slappe af. Lone havde fundet et udmærket 4-stjernet hotel, der efter vores opfattelse måske var lige vel overvurderet - to havde vist passet bedre. Men beliggenheden var fin - tæt på restauranter og stranden, som var det, vi kom efter.

29655504944_5e48d20a1f_z

Torremolinos er en lille by kun 15 minutters kørsel fra Málaga Lufthavn. Det var som at træde ind i en "tidslomme" fra 80´erne. Stedet havde ganske enkelt stået stille på den lille solkyst.

29653711984_52b2dd426f_z

Området bar også præg af, at her stortrives efterlønnere og pensionister, der måske var vendt tilbage i håb om, at genskabe ungdommens festlige uskyldigheder. Den følelse fik vi dog ikke lige - tværtimod… Men vi fik præcis, hvad vi kom for - tre dejlige, sjove og skønne dage i høj sol og varme og vi er begge enige om, at den tur gentager vi gerne.